Τσιγκούγκ & Ταϊτσί Τσουάν - με τον Δημήτρη Πιτιανούδη

Πρόγραμμα Τσιγκούγκ & Ταϊτσί
Κάθε Δευτέρα & Πέμπτη
18:00-19:25 – αρχάριοι

 • Τσιγκούγκ: Άνοιγμα Ενεργειακών Διόδων, 1ο επίπεδο
  Ταϊτσί: μικρή φόρμα

19:30-21:00 – προχωρημένοι

  Τσιγκούγκ: Άνοιγμα Ενεργειακών Διόδων, 2ο επίπεδο
  Ταϊτσί: μεγάλη φόρμα

Έναρξη Πέμπτη 1η Οκτωβρίου

Λόγω των κανονισμών που ισχύουν λόγω covid υπάρχει περιορισμένος αριθμός θέσεων. Για το λόγο αυτό αν ενδιαφέρεστε σας καλούμε να δηλώσετε συμμετοχή στο  697-2812892.

Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Τσιγκούγκ

Για να περιγραφεί ή να οριστεί τι είναι το τσιγκούγκ πρέπει να δούμε τι σημαίνει η λέξη. Η λέξη τσιγκούγκ αποτελείται από δύο συστατικά: το τσι και το γκουγκ. Το τσι αποδίδεται σαν ενέργεια, αν και δεν είναι η καλύτερη δυνατή μεταφορά. Τελευταία χρησιμοποιείται ο όρος βιοενέργεια που μπορεί να πλησιάζει περισσότερο στην ιδέα αλλά και πάλι οι κινέζοι υπονοούν περισσότερα. Αν την πάρουμε σαν ουσιαστικό δε θα τη βρούμε στο σώμα γιατί είναι άυλη, αν την πάρουμε σαν ρήμα που δηλώνει την πράξη της μεταβολής και της μεταμόρφωσης πλησιάζουμε περισσότερο, αν την πάρουμε σαν επίθετο περιγράφουμε την ατμόσφαιρα του ατόμου ή της κατάστασης. Το τσι είναι όλα αυτά μαζί.

Το γκουγκ είναι η ενασχόληση, ο χρόνος που επενδύουμε σε κάποια δραστηριότητα. Όταν επενδύουμε ικανό χρόνο σε μια δραστηριότητα αποκτάμε κάποιου επιπέδου δεξιότητα και για αυτό η πλησιέστερη λέξη είναι η καλλιέργεια. Η καλλιέργεια της ζωτικής ενέργειας είναι η καλύτερη απόδοση στα ελληνικά του τσιγκούγκ. Δηλώνει τη μεταμόρφωση, τον μεταβολισμό των ζωτικών ουσιών στο σύστημά μας με τα επακόλουθα αυξητικά αποτελέσματα της διαδικασίας. 

Στο τσιγκούγκ και το ταϊτσί κάνουμε αργές, κυκλικές κινήσεις που ανοίγουν και κλείνουν τις αρθρώσεις και τους υπόλοιπους ιστούς. Αυτού του είδους η κίνηση είναι που κινεί τα υγρά και το αίμα του σώματος πρώτα και ύστερα το υπόλοιπο της ενέργειάς μας. Στα αποτελέσματα της ενασχόλησης είναι η καλύτερη κυκλοφορία του αίματος και των υγρών που με τη σειρά τους βελτιώνουν τη θρέψη και την αποβολή των άχρηστων στο σωματικό επίπεδο αλλά και τα άλλα στρώματα της ενέργειάς μας.

Στο τσιγκούγκ και το ταϊτσί αναπνέουμε ήρεμα, αργά και βαθιά. Η καλή και ήρεμη αναπνοή διεισδύει βαθιά στα κύτταρα φέρνοντας οξυγόνο στα πιο απομακρυσμένα σημεία. Ο μεταβολισμός έχει δύο φάσεις, η πρώτη είναι η καύση και η δεύτερη είναι η αποβολή των άχρηστων ουσιών. Στο επίπεδο της αναπνοής, η καλή και πλήρης εκπνοή δεν αποβάλλει μόνο το διοξείδιο του άνθρακα αλλά έχει και εξαιρετική επιρροή στο νευρικό σύστημα και την ψυχολογία μας.

Το στρες είναι η αιτία της ασθένειας, οι στατιστικές το λένε, και ο τρόπος για να ηρεμήσεις δεν είναι η καταπολέμησή του αλλά η καλλιέργεια της ηρεμίας και αυτό κάνει το τσιγκούγκ.

Με λίγα λόγια, το τσιγκούγκ δυναμώνει τα κόκκαλα, τους τένοντες, τους μύες και αυτό στο κινητικό επίπεδο. Στο επίπεδο των εσωτερικών οργάνων, πιο βαθύ και σημαντικό, έχεις καλύτερη λειτουργία αν όλα τα παραπάνω συνδυαστούν με την καλή διατροφή, την έλλογη ισορροπία μεταξύ εργασίας και ξεκούρασης.

Για να συνοψίσουμε, η ήρεμη βαθιά κίνηση και αναπνοή σε συνδυασμό με το μέτρο μας δίνουν την καλύτερη δυνατή άσκηση που αποδίδει μέσα στον χρόνο, όπου και λάμπει.

Για περισσότερες πληροφορίες για το τσιγκούγκ δείτε εδώ

Tai Chi

Ταϊτσί Τσουάν

Το ταϊτσί, όπως το ξέρουμε σήμερα – γιατί στην αρχή ήταν πολεμική τέχνη και παραμένει τέτοια για κάποιους- έχει τρία σκέλη. 

Το ένα σκέλος είναι αυτό της πολεμικής τέχνης. Το επίπεδο αυτό για να είναι ρεαλιστικό και σύμφωνο με τις αρχές του, που θέλει να πει ότι δε χρησιμοποιείς τη μυϊκή δύναμη και τα συνήθη αντανακλαστικά, απαιτεί τη μεταμόρφωση του σώματος και της νοοτροπίας μέσα σε δεκαετίες.

Το σουνγκ, η απελευθέρωση της έντασης και το λύσιμο κάθε αντίστασης, νοητικά, συναισθηματικά πρώτα και σωματικά ως συνέπεια, είναι η βασική αρχή που διέπει την τέχνη. Το σουνγκ είναι το παράγωγο της ιδέας γου βέι (wu wei) που βρίσκουμε στον ταοϊσμό.

Το δεύτερο σκέλος είναι αυτό της θεραπείας και της υγείας. Αν διαβάσετε το τι κάνει το τσιγκούγκ θα δείτε ότι κάνει ακριβώς τα ίδια, μόνο που το ταϊτσί είναι πιο ισχυρό και φτάνει πιο βαθιά. Η ποικιλία και το πλήθος των κινήσεων του επιτρέπουν να έχει βαθύτερη επίδραση στο σύστημά μας. Συνέπεια της πολυπλοκότητάς του είναι ότι θέλει περισσότερο χρόνο για να το μάθουμε. Οι άνθρωποι που μάθανε το ταϊτσί σε όλη την έκτασή του μετριούνται στα δάκτυλα των χεριών, οι υπόλοιποι το μαθαίνουν με τους δασκάλους που είναι περισσότερο χρόνο στη διαδρομή.

Και το τρίτο σκέλος είναι εκείνο που καταπολεμά το στρες, ειδικά κάτω από την πίεση – ψυχολογική και σωματική. Αν η καταπολέμηση του στρες είναι επιτυχής μπορούμε να το πάμε πιο βαθιά και να το ασκήσουμε ως διαλογισμό. Εδώ πρέπει να πούμε ότι στα ενδιαφέροντα των ασκούμενων που καταπιάνονται με το ταϊτσί σαν πολεμική τέχνη ή άσκηση για υγεία, ο διαλογισμός τις περισσότερες φορές απουσιάζει, παρά τις διαβεβαιώσεις για το αντίθετο. Παρόλα αυτά, η διαλογιστική φύση της αργής και συνειδητοποιημένης κίνησης ενυπάρχει στο ταϊτσί και το τσιγκούγκ και αυτό είναι που τα κάνει μια πολύ καλή γέφυρα προς τον διαλογισμό.

Για περισσότερες πληροφορίες για το ταϊτσί δείτε εδώ

Δημήτρης Πιτιανούδης

Dimitris Pitianoudis

Λίγα λόγια
Το θέμα της Φυσικής Αγωγής, με την ευρύτερη έννοια, τον συνάρπαζε από μικρό παιδί. Έτσι, στην πορεία της ζωής του διένυσε την απόσταση από τις παιδιάστικες κόντρες με ποδήλατα, στη σκληράδα και τη σοβαρότητα του αθλητισμού και από εκεί στη θεραπευτική αντίληψη της κίνησης και της ακινησίας.

Στόχος της άσκησης που προτείνει, είναι να προάγει τη διαδικασία της επανακάλυψης του σώματος, παράλληλα με την ενίσχυση της υγείας, της συναισθηματικής ισορροπίας και της νοητικής διαύγειας κι αυτό ως μια απάντηση στο στρες και την καθιστική ζωή. Έναν τρόπο ζωής που στερεί από τον άνθρωπο τη χαρά της κίνησης, απομακρύνοντάς τον ταυτόχρονα από το σώμα του, το οποίο πλέον δε γνωρίζει.

Εμπειρία
Από το 1980 και για 20 συνολικά χρόνια δούλεψε στη Δημόσια Εκπαίδευση σαν Καθηγητής Φυσικής Αγωγής.
Από το 1990 άρχισε να διδάσκει τις Ενεργειακές Τέχνες: Ταϊτσί, Τσιγκούγκ, Μπάγκουα και Διαλογισμό. Έχει διδάξει όλα αυτά τα χρόνια στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη αλλά και στην Κύπρο, στη Γερμανία.
Από το 1988 δίνει συνεδρίες Σιάτσου και από το 1995 το διδάσκει.
Είναι ιδρυτής του παραρτήματος της European Shiatsu School στη Θεσσαλονίκη, στο οποίο και δίδαξε μέχρι το 2000.
Από το 2000 μέχρι το 2005 δίδαξε Σιάτσου στη Natural Health Science, στην Αθήνα.

Σπουδές
Άρχισε τις σπουδές του στην Τασκένδη, στην αντίστοιχη Πανεπιστημιακή Σχολή Φυσικής Αγωγής το 1974, και τις τελείωσε στην ΕΑΣΑ (Γυμναστική Ακαδημία) Θεσσαλονίκης το 1979, όταν επαναπατρίστηκε.
Το 1988 άλλαξε κατεύθυνση και έμαθε Ταϊτσί με τον Πέτρο Κουρόπουλο και Σιάτσου με τη Μαρία Σαρλέ.
Kύριους δασκάλους του στο Ταϊτσι θεωρεί τους Πέτρο Κουρόπουλο, Tew Bunnang και Bruce Frantzis – σαφώς υπήρξαν και πολλοί άλλοι.
Ο Διαλογισμός, που είναι το βασικότερο ενδιαφέρον του όσο μεγαλώνει, αρχικά του ‘’αποκαλύφτηκε’’ από τον Stuart Perrin με το Rudra Meditation. Λίγο αργότερα, ο Manuel Schoch με το Time Therapy του άνοιξε περισσότερο τα μάτια για να σταθεροποιηθεί αλλά και να παραμείνει τελικά στον Ταοϊστικό Διαλογισμό, όπως τον παρουσιάζει ο Bruce Frantzis.
Η ενασχόλησή του με το body work και το Σιάτσου -το οποίο και τον κέρδισε στο τέλος- άρχισε με το αθλητικό και το λεμφικό μασάζ.
Αργότερα, ολοκλήρωσε τις σπουδές του στο παράρτημα της European Shiatsu School του Chris Jarmey στην Αθήνα.

Για περισσότερες πληροφορίες για το Δημήτρη δείτε εδώ